Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Podbitka z PCV czy drewniana?

Blog:  mchrol
Data dodania: 2018-03-04
wyślij wiadomość


                                                             VS

Moi drodzy. Podbitka z drewna czy PCV? 

Jak to wychodzi finansowo w rzeczywistosci? Czy pielegnacja faktycznie nie jest potrzebna przy PCV? Czy z pomocą da rade zlożyć to do kupy?

12Komentarze
elsa3  
Data dodania: 2018-03-04 12:40:55
Mi fachowcy doradzają blaszaną- pcv odradzają najbardziej
odpowiedz
Data dodania: 2018-03-04 13:32:49
Każdy fachowiec poleca to, co wykonuje najczęściej. Z pewnością drewno trwalsze lecz kosztowniejsze i więcej pracy przy montażu. My mamy PCV z Gamratu, kolor złoty dąb, szybki montaż, łatwe wykańczanie stosując listwy. Niby dają gwarancję, że kolor do 15 lat nie wybleknie. Dbać nie trzeba wcale, po prostu się montuje i cieszy oko :)
odpowiedz
mchrol  
Data dodania: 2018-03-04 14:19:32
a moge prosić jakieś orientacyjne koszta ?
odpowiedz
Odpowiedź do domprzywiosennej4
mchrol  
Data dodania: 2018-03-04 14:21:55
....samego materiału
odpowiedz
Data dodania: 2018-03-04 14:53:10
Podbitka złoty dąb 28,50zł za m2, listwa typu J 4zł/mb, z tym, że cenę podbitki mieliśmy już po dużym rabacie, średnia cena trzyma się około 31zł/m2. Bierz pod uwagę straty materiału...podbitka jest w panelach o długości 3 m.
odpowiedz
Odpowiedź do mchrol
Data dodania: 2018-03-04 14:53:43
Ma mam z blachy i jestem zadowolony. Najbardziej mi się podoba że jest w tym samym kolorze co okucia na dachu. koszt samego materiału w zeszłym roku: 1650 na podobnej wielkości dom.
odpowiedz
Data dodania: 2018-03-04 21:33:53
Mamy PCV i na razie jest ok razem łatami wyszło 1450zł. Montowałem sam w majowy week robota prosta i przyjemna :)) tylko trzeba przemyśleć stelaż i do przodu :))))
odpowiedz
mchrol  
Data dodania: 2018-03-04 21:52:16
U nas rownolegle do krokwi to i pewnie wiecej materialu zejdzie ( dwuspadowy dach) do tego rusztowanie wynajac. Rozumiem,ze jak sie chce to mozna:)a skad braliscie?
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2018-03-05 17:27:13
No tak to zwiększa ilość materiału, u nas również równolegle z tym, że dach wystaje 60cm. Jak wiesz u nas dosyć nisko i choć miałem warszawskie to zrobiłem z drabiny. Choć myślałem aby kupić lekkie aluminiowe zawsze się przyda :))
odpowiedz
Odpowiedź do mchrol
Data dodania: 2018-03-05 08:45:31
Jeśli już miałabym wybierać z tych 2 to zdecydowanie drewno. Pomijam trwałość ale drewno po prostu dobrze wygląda. Te z pcv wyjątkowo drażnią moje oko ;)
odpowiedz
Data dodania: 2018-06-26 17:40:04
u nas pcv :) robiliśmy oczywiście sami :) czasem Mąż robił całkiem sam, w jedną osobę i bez problemu :)
odpowiedz
tadek67  
Data dodania: 2022-06-26 08:06:48
MPB
jak dla mnie jak podbitka to tylko z MPB. jest bardzo wytrzymała, ma certyfikat trudnopalności i jest dostępna w wielu dekorach - na pewno Twój dom zyska z nią na atrakcyjności pod kątem designu
odpowiedz

Zabudowa poddasza ciąg dalszy

Blog:  mchrol
Data dodania: 2018-03-02
wyślij wiadomość

Juz to jakos wyglada... Mamy nadzieje, ze skończą Panowie do końca przyszlego tygodnia. Co chwila wpadamy na pomysl, zeby cos zabudowac cos zmienic. Pewnie i tak wszystkiego nie przewidzielismy ale byle blizej do wprowadzki. 



2Komentarze
Data dodania: 2018-03-03 07:56:59
hej:) fajnie to wygląda zupełnie jak u nas ;)))) dopilnujcie w innych pomieszczeniach aby płyty były przykręcane na mijankę. Na jednym zdjęciu schodzą się 4 w rogu to może powodować pęknięcia.
odpowiedz
Data dodania: 2018-03-03 19:15:28
Plyty
Widzę płyty....dużo płyt...przeczuwam gładzie i duzooo kurzu :D :D U mnie koniec z poddaszem na sam widok tych płyt mam zle wspomnienia :) A na serio to chyba najbardziej pracochłonna robota, docierki i te cholerne skosy na których wszystko tak szczegółowo widać ;) Dobrej roboty i mało kurzu :)
odpowiedz

Drzwi a rekuperacja

Blog:  mchrol
Data dodania: 2018-02-23
wyślij wiadomość

Małżonka ogarnia drzwi wejściowe a ja dostałem maila od technika z rekuperatorów ,że drzwi chyba wszystkie muszą mieć podcięcia dla wentylacji mechanicznej. Czy tak samo było w Waszym przypadku ? Oto mail z informacjami jakie otrzymalem :

„”W przypadku drzwi do pokojów, podcięcie w drzwiach powinno wynosić 80 cm2 (np. 80cm x 1 cm), w przypadku drzwi do łazienek, pralni, wiatrołapu itp. podcięcie w drzwiach powinno wynosić 200 cm2 (np. 80cm x 2,5 cm).””

21Komentarze
Data dodania: 2018-02-23 10:00:25
My mamy rekuperację i podcięć nie mamy. Jak mąż zaczął liczyć przepływ powietrza i przycisnął projektanta, to ten stwierdził, że w naszym przypadku wystarczą drzwi bez progu. I tak mamy ku naszemu zadowoleniu.
odpowiedz
Data dodania: 2018-02-23 11:35:09
Jeśli masz wentylacje grawitacyjna też musi być luka pod drzwiami min. 1 cm łazienka i kuchnia specjalne drzwi z otworami na dole.
odpowiedz
Data dodania: 2018-02-23 12:01:48
zgodnie z działaniem rekuperacji musisz mieć swobodny przepływ,podcięcie pod drzwiami wewnętrznymi jest konieczne,nie wiem czy osoby z poprzednich komentarzy w ogóle wiedzą o czym piszą, nie wiem czy są różne rozmiary podcięć. w salonach z drzwiami jest opcja z podcięciem wentylacyjnym,u nas jeden rozmiar był.
odpowiedz
viking2  
Data dodania: 2018-02-23 12:05:39
U nas będzie podcięcie do każdych drzwi, będę je zamawiać prawdopodobnie w DRE i bez problemu podcinają (koszt ok 24.50 / szt.).
odpowiedz
Data dodania: 2018-02-23 12:21:56
Tak, powinno być podcięcie.
odpowiedz
Data dodania: 2018-02-23 13:18:04
U nas nie ma zadnych podcięć, mało tego... nikt od nas tego nie wymagał, a zaznaczę, że instalację i wszystko co związane z rekuperacją robiła nam profesjonalna firma... U nas nie ma żadnych progów, więc jakiś tam ruch powietrza między drzwiami a podłogą pewnie jest...Mimo, że podcięć noe mamy wentylacja działa bez zarzutów...
odpowiedz
Data dodania: 2018-02-23 13:53:43
szczerze,każda PROFESJONALNA firma to Ci właśnie powie ze musi byc podcięcie. A jak sprawdzasz czy rekuperacja działa bez zarzutu?
odpowiedz
Odpowiedź do kacha1106
Data dodania: 2018-02-23 14:03:32
inna sprawa że w modelu Waszych drzwi zdaje sie nie robi sie podcięć (widzę szybę wzdłuż). poza tym piękny dom :)
odpowiedz
Odpowiedź do kacha1106
nitka22  
Data dodania: 2018-02-23 16:25:15
Nam tez od razu powiedzieli o podcieciach i swobodnym przepływie powietrza :) tak tez uczyniliśmy . Pzdr
odpowiedz
agutek  
Data dodania: 2018-02-23 16:34:55
My będziemy mieć koniecznie podcięcia natomiast spiżarka ma wentylację grawitacyjną i od niej drzwi dla odmiany będą z progiem opadającym.
odpowiedz
Data dodania: 2018-02-23 18:52:58
Zamiast podcięcia drzwi mogą być również fabrycznie skrócone... wtedy szczelina biegnie przez całą szerokość skrzydła, niestety nie wszystkie firmy taką opcję oferują, a szkoda bo wygląda estetyczniej od podcięcia.
odpowiedz
Data dodania: 2018-02-23 19:08:51
Podcięcie lub inny sposób zachowania przepływu być musi z logiki wynika, że pole powierzchni nie może być mniejsze nić wylot z anemostatu. Czyli wg mnie standardowy anemostat 13cm średnicy, pole Pi*r2 = 132,66cm2 80x1cm za mało ale na logikę :))))
odpowiedz
Data dodania: 2018-02-23 22:00:40
nam też wykonawca mówił żeby było podcięcie i takie drzwi zamówiliśmy.
odpowiedz
Data dodania: 2018-02-24 07:04:49
...choć z drugiej strony średnicę przepływu ograniczamy wkręcając i wykręcając wkładkę :) to może pole może być minimalnie mniejsze?
odpowiedz
dirkbud  
Data dodania: 2018-02-24 17:29:42
Podcìęcia w drzwiach nie są konieczne jeśli jest wystarczajaca szczelina między drzwiami a podłogą. Taka szczelina jest zawsze bo przecież drzwi nie przylegają idealnie do podłogi. Jeśli jest np 5-7mm to jest ok. To wystarczy do przepływu powietrza przy went mech.Tak nam powiedzieli w firmie od reku i tego się trzymamy. Co innego drzwi do łazienki muszą mieć podpięcie wentylac.
odpowiedz
Data dodania: 2018-02-24 19:04:13
Popieram kolegę drzwi nie dolegają na styk do podłogi u nas jest około 1cm szczeliny i to wystarcza w łazience mamy otwory wentylacyjne i wentylacja działa
odpowiedz
Odpowiedź do dirkbud
Data dodania: 2018-02-24 21:16:46
u nas byłoby ciężko,jest szczelina ze 2-4mm. a czemu akurat drzwi do łazienki mają mieć podcięcie?. to nie era piecyków gazowych
odpowiedz
Odpowiedź do sylwia-patryk
Data dodania: 2018-02-25 12:17:55
łazienka musi być najbardziej wentylowana ze wszystkich pomieszczeń
odpowiedz
Odpowiedź do dom-azyl
mchrol  
Data dodania: 2018-02-25 08:51:51
Czyli podciecia powinny byc. W przypadku jakis wiekszych podciec zaproponowano nam rowniez zeby zrobic „tunele” zamiast podciec. Rozumiem, ze chodzi pewnie o jakies kratki podluzne w drzwiach. Troche zamaskowane zeby nie bylo dziury a swobodny przeplyw powietrza
odpowiedz
Data dodania: 2018-02-25 12:28:47
nie wiem czy widziałęs te tunele, raczej widać je bardzo. takie typowe tunele łązienkowe.osobiście nie wyobrażąm ich sobie w drzwiach pokojowych. ale moze je jakoś fantazyjne robią.
odpowiedz
Odpowiedź do mchrol
mchrol  
Data dodania: 2018-02-25 20:37:05
No racja, nie widzialem. Zona dziala bo ja widze tylko po horyzont samo morze, czasem jakies zdjecia z budowy. Jeszcze poltorej miesiaca i zakasam rekawy do pracy przy budowie.
odpowiedz
Odpowiedź do dom-azyl

Wodociągi pod domem

Blog:  mchrol
Data dodania: 2018-02-20
wyślij wiadomość

W ostatnim wpisie , wrzucilem zdjecie z basenu po wykopach pod fundamenty przyszlego domu sasiadow. Na tym zdjeciu jednak i po uzyskanych informacjach wynika, ze woda zebrala sie w wyniku uszkodzenia wodociagu. Fajnie, ze nie jest az tak tragicznie jak myslalem ale z drugiej strony zastanawia mnie kto zatwierdzil polozenie rurociagu tak plytko i w tym miejscu. Przeciez patrzac na to zdjecie to widac, ze rura przechodzi pod domem ( tym w tle) sasiadow. Nie wiem jak sie stawia fundamenty gleboko pod kanadyjke ale nie chcialbym miec rurociagu pod domem gdyby cos w nim strzelilo przy ostrej zimie. To teraz wodociagu beda mieli dodatkowa robote jakos to przesunac , bo rura wg. Planow powinna przechodzic w zupelnie innym miejscu 

4Komentarze
Data dodania: 2018-02-20 17:59:40
nie mam zbyt dużego doświadczenia w temacie, ale wygląda to trochę śmiesznie. rurociąg tak płytko? pod budowanym domem? czy awaria nie powstała na skutek uszkodzenia go łyżką koparkowego ?;-)
odpowiedz
mchrol  
Data dodania: 2018-02-20 22:53:49
Tak, gdyby operator wiedzial rurociagu, moglby nieco uwazac.W praktyce raczej malo jest takich miejsc na dzialce a w szczegolnosci nie tak plytko posadowionych „przeszkod” :) Moim zdaniem kpina.
odpowiedz
Odpowiedź do dubi1985
Data dodania: 2018-02-20 19:03:48
U nas podczas kopania fundamentów dwa razy przecięliśmy wodociąg. :) Ale ta wasza "rura" jakaś wielka. Jakby taką przeciąć, to basen olimpijski murowany:) Przypuszczam, że tak jak u nas, tych rur nie było na mapach w tym miejscu.
odpowiedz
mchrol  
Data dodania: 2018-02-20 22:55:36
Oczywiscie musza one byc na planach, jednak w rzeczywistosci sa one „lekko” rozjechane :) Inwestor pewnie biedny sie tego nie spodziewal.
odpowiedz
Odpowiedź do niko-archetyp

Sufity

Blog:  mchrol
Data dodania: 2018-02-17
wyślij wiadomość

Ciąg dalszy zabudowy sufitów na poddaszu. 


A tu sasiedzi robią wykop pod fundament. Kolejni przed budowa domu w trudnych warunkach


11Komentarze
pa00
Data dodania: 2018-02-17 11:59:53
niezły basen .. ;)
odpowiedz
mchrol  
Data dodania: 2018-02-17 23:51:33
Pewnie chcielilby piwnice jeszcze :) Ale tak na powaznie to jakas tragedia u nas ;/
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2018-02-19 11:45:02
a taka propos to czy pur nie robi się paroizolacji? pytam bo nie wiem :) w sumie to chyba piana ma jakieś pory w które może wilgoć wniknąć?
odpowiedz
Data dodania: 2018-02-20 10:55:17
Przy wentylacji mechanicznej paroizolacja raczej nie jest wymagana
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
mchrol  
Data dodania: 2018-02-20 15:38:19
Dzieki za odpowiedz :)
odpowiedz
Odpowiedź do wozny111
Data dodania: 2018-02-20 16:27:35
Aż taka jest szczelna?
odpowiedz
Odpowiedź do wozny111
mchrol  
Data dodania: 2018-02-20 17:38:31
A ja myslalem, ze to jest odpowiedz w drugim komentarzu :). Szczerze powiedziawszy nie mam pojecia. My nie mamy deskowania na dachu a folia paroizolacyjna jest na spodniej czesci dachu. Moim zdaniem powinno wystarczy, nie biore pod uwage zadnej wilgoci :)
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2018-02-20 21:28:31
Jak ma spodniej części dachu to raczej membrana wysokoprzwpuszczalana tzw wiatroizolacja :))))
odpowiedz
Odpowiedź do mchrol
mchrol  
Data dodania: 2018-02-20 17:39:04
„ przy wentylacji mechanicznej nie jest to potrzebne „ Myslalem, ze to jest juz odpowiedz :)
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2018-02-20 21:02:00
Wentylacja mechaniczna ma za zadanie utrzymywac stałą wilgotność powietrza w domu w przeciwieństwie do wentylacji grawitacyjnej która działa różnie i moze sie wilgoc zwiększyć stąd zastosowanie paroizolacji w jej przypadku jest niezbędne. Przy rekuperacji teoretycznie nie
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2018-02-23 10:42:03
Gdy dach nie jest deskowany i nie posiada papy oraz gdy jest wentylacja mechaniczna wtedy piana nie wymaga foli paroizolacyjnej-wiadomość uzyskaliśmy od producenta piany gdyż mieliśmy ten sam dylemat zakładać czy nie
odpowiedz
mchrol
ranga - mojabudowa.pl elita
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 80062
Komentarzy: 333
Obserwują: 51
On-line: 9
Wpisów: 78 Galeria zdjęć: 327
Projekt DOM W WISTERIACH 6
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Zieleniewo/morzyczyn
ETAP BUDOWY - III - Piętro/Poddasze
ARCHIWUM WPISÓW
2019 luty
2018 sierpień
2018 lipiec
2018 czerwiec
2018 maj
2018 kwiecień
2018 marzec
2018 luty
2018 styczeń
2017 grudzień
2017 listopad
2017 październik
2017 wrzesień
2017 sierpień
2017 lipiec
2017 czerwiec
2017 maj
2017 kwiecień
2017 styczeń
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Inne blogi dla projektu DOM W WISTERIACH 6:
dworekretro.mojabudowa.pl - wpisów: 42
czarny006.mojabudowa.pl - wpisów: 42
asiowo.mojabudowa.pl - wpisów: 42
anycul.mojabudowa.pl - wpisów: 42
15adii.mojabudowa.pl - wpisów: 42
magnus.mojabudowa.pl - wpisów: 41
magdagroszek.mojabudowa.pl - wpisów: 41
ksatoka.mojabudowa.pl - wpisów: 41
krysiaibronek.mojabudowa.pl - wpisów: 41
groszek16.mojabudowa.pl - wpisów: 41
chinka.mojabudowa.pl - wpisów: 41
atelier.mojabudowa.pl - wpisów: 41
mariola--n.mojabudowa.pl - wpisów: 40
malamibuduje.mojabudowa.pl - wpisów: 40
dolks.mojabudowa.pl - wpisów: 40
czaczka.mojabudowa.pl - wpisów: 40
alukon.mojabudowa.pl - wpisów: 40
wlasny.mojabudowa.pl - wpisów: 39
slawekg.mojabudowa.pl - wpisów: 39
rododendron2.mojabudowa.pl - wpisów: 39
promykwlkp.mojabudowa.pl - wpisów: 39
oskar890.mojabudowa.pl - wpisów: 39
m--b--s.mojabudowa.pl - wpisów: 39
gotyk.mojabudowa.pl - wpisów: 39
domindorika.mojabudowa.pl - wpisów: 39
dom-toronto.mojabudowa.pl - wpisów: 39
colo222.mojabudowa.pl - wpisów: 39
bziumelka.mojabudowa.pl - wpisów: 39
brzuchol.mojabudowa.pl - wpisów: 39
wiosna2016.mojabudowa.pl - wpisów: 38
viscera.mojabudowa.pl - wpisów: 38
tomek85.mojabudowa.pl - wpisów: 38
ppawelz33.mojabudowa.pl - wpisów: 38
malgosiamarek.mojabudowa.pl - wpisów: 38
hemlibuduje.mojabudowa.pl - wpisów: 38
fela-ik.mojabudowa.pl - wpisów: 38
dymian1.mojabudowa.pl - wpisów: 38
anusiatomir1.mojabudowa.pl - wpisów: 38
aga44.mojabudowa.pl - wpisów: 38
ural5.mojabudowa.pl - wpisów: 37
piskorek.mojabudowa.pl - wpisów: 37
naszemale.mojabudowa.pl - wpisów: 37
mateq2009.mojabudowa.pl - wpisów: 37
marcello34.mojabudowa.pl - wpisów: 37
magdziaszek.mojabudowa.pl - wpisów: 37
jacekina.mojabudowa.pl - wpisów: 37
gnomish1.mojabudowa.pl - wpisów: 37
fawel.mojabudowa.pl - wpisów: 37
empuse87.mojabudowa.pl - wpisów: 37
domolgi.mojabudowa.pl - wpisów: 37
adam-src.mojabudowa.pl - wpisów: 37
zurawki7.mojabudowa.pl - wpisów: 36
wroclaw.mojabudowa.pl - wpisów: 36
wicek101.mojabudowa.pl - wpisów: 36
nowoczesny1.mojabudowa.pl - wpisów: 36
milimilizak89.mojabudowa.pl - wpisów: 36
marcinsofia2.mojabudowa.pl - wpisów: 36
lenkaidawid.mojabudowa.pl - wpisów: 36
ladybird76.mojabudowa.pl - wpisów: 36
kuba01990.mojabudowa.pl - wpisów: 36
kowalski77.mojabudowa.pl - wpisów: 36
honorataii.mojabudowa.pl - wpisów: 36
dubi1985.mojabudowa.pl - wpisów: 36
charakterni3.mojabudowa.pl - wpisów: 36
antek-z258.mojabudowa.pl - wpisów: 36
anjan.mojabudowa.pl - wpisów: 36
agulcia88.mojabudowa.pl - wpisów: 36
adele.mojabudowa.pl - wpisów: 36
teraso.mojabudowa.pl - wpisów: 35
p_meg1.mojabudowa.pl - wpisów: 35
naszakendra.mojabudowa.pl - wpisów: 35
malowniczy.mojabudowa.pl - wpisów: 35
lipinscydomy.mojabudowa.pl - wpisów: 35
kolumna.mojabudowa.pl - wpisów: 35
elsa3.mojabudowa.pl - wpisów: 35
daruuunia.mojabudowa.pl - wpisów: 35
chorvat.mojabudowa.pl - wpisów: 35
bw-02.mojabudowa.pl - wpisów: 35
zakole.mojabudowa.pl - wpisów: 34
rafaele.mojabudowa.pl - wpisów: 34
plaskidach.mojabudowa.pl - wpisów: 34
pat_pi.mojabudowa.pl - wpisów: 34
niewiesze.mojabudowa.pl - wpisów: 34
mg_rowniak.mojabudowa.pl - wpisów: 34
malgosiamirek.mojabudowa.pl - wpisów: 34
rozwiń
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67097
Liczba wpisów: 222805
Liczba komentarzy: 903610
Liczba zdjęć: 681123
Liczba osób online: 147
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy