Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Zabudowa sufitow poddasza oraz c.d. Elektryki

Blog:  mchrol
Data dodania: 2018-01-30
wyślij wiadomość

Nasi elektrycy finalnie zmontowali rozdzielnice, skrzynke od alarmu. Dalej bajzel , ale przynajmniej mozna podlaczyc gniazdko, zarowke. Czekamy na jakis dokument z ich stroby by moc udac sie do ENEA by podpisac umowe i przestac w koncu uzywac taryfy C11. Po otrzymaniu dzisiaj informacji o rachunku o malo nie dostalem dzisiaj zawalu. Czas to zmienic ! Czekamy rowniez na jakis rozsadny opis rozdzielnicy by wiedziec gdzie nie tykac kabli a gdzie mozna itd. Jeszcze sporo pracy przed nimi zgodnie z umowa ale to dopiero jak sciany beda pomalowane a budynek ocieplony. 

Swoje prace rozpoczeli rowniez „regipsiarze” . Niestety teraz przerwa na 2 tygodnie poniewaz lepsza fuche znalezli w Szwecji. Normalnie bysmy ich pogonili, chociaz jak dla Nas to sie nawet swietnie sklada, gdyz sciany podeschna bardziej ze swiezych tynkow. 

Zdecydowalismy sie na zabudowe poddasza z dwoch jakby warstw zabudowy.Wieszaki oczywiscie pod stelaze zamocowano przed pianowaniem dachu. , Stelaze, profile i na to plyta OSB 8mm. Dopiero na to plyty karton-gips odpowiednie do pomieszczen. Zielone do lazienek, biale na sufity, czerwone przeciwpozarowe. Na to siatki, szpachle gdzie trzeba, zaprawy, gruntowanie i malowanie na koniec. Zobaczymy efekt koncowy. Jak zdaze wrocic do domu to pewnie bedzie po wszystkim :( 

Dodatkowo rowniez w ramach tej samej roboty poprosilismy aby zabudowali nam piony , ktore wystaja w pralni ( kanaly rekuperacji) jak rowniez w malej garderobie. Wczesniej tylko przygotowalismy przepusty w stropie, na strychu na roznego rodzaju kable, ktore byc moze w przyslosci bedziemy chcieli przeciagac, ot powiedzmy dla Fotowoltaiki. Drzwiczki rewizyjne i mozna smialo ciagnac kable bez prucia pomiedzy kotlownia, mala garderoba na poddaszu a strychem czy finalnie dachem. 


Ocieplenie we własnym zakresie?

Blog:  mchrol
Data dodania: 2018-01-24
wyślij wiadomość


Ocieplenie budynku wlasnymi silami ?

Chcialbym sie do Was zwrocic z poradą. Otóż zastanawiam się czy ktoś z Was ocieplał budynek własnymi siłami? Nie możemy sobie pozwolić bez końca wynajmować ekip, które  zabierają ostatnie złotówki z Naszych portfeówl. Ocieplenie budynku to dośc spora inwestycja a zrobić trzeba. Opisów w internecie jest sporo. Róznego rodzaju filmów , prezentacji itd.

Od dłuższego czasu zastanawiam się czy dam rade przygotować ściane, położyć styropian, wytynkować . Hipotetycznie jesteśmy w stanie zaoszczędzić kilkanaście tys.zl.  I tak np. :

- budynek jest dosc prosty w swej bryle.
- Czasu sporo na urlopie, planuje rozpoczac na   poczatku Maja. Pomoc zawsze jakas sie znajdzie jak zajdzie potrzeba, chocby przy mieszaniu kleju, czy wtapianiu siatki.

Zakladam ,ze pomoc ma mi w tym :
- Kupno materialow z tego samego systemu tj. Styropian, kleje, siatki, kolki, pianki, tynk po mojej stronie. Mam dobre rabaty na styropian z hurtownii.
- Wynajecie ekipy , ktora przywozi , rozklada i zabezpiecza pelne rusztowanie na okreslony czas ( licze, ze to bedzie 3-4 tygodnie. ) Po zakonczonej robocie ta sama ekipa przyjezdza i rozklada rusztowanie.
- wypozyczenie od brata gilotyny do ciecia styropianu,
- kupno wyzynarki/boniarki - lepiej chyba samemu dolozyc pare cienkich plyt styropianu i zrobic bonie czy gzymsy niz placic tylko za pare prostych boni i gzymsow z styropianu nad garażem. Jeden wykonawca policzyc 6000 zl - masakra !  
- Wynajecie kompresora do tynkowania.

W teorii wszystko pieknie. Przygotuje sie jak nalezy , jednak pewnych rzeczy na pewno nie przewidze, cos wyskoczy z czym bede musial sie silowac. No i cholera najwazniejsze. ... Nigdy wczesniej tego nie robilem , wiec wprawy zadnej :(

Porywac sie na taka robotę?


21Komentarze
Data dodania: 2018-01-24 12:19:30
Ze spokojem zabieraj się bez ekipy, chyba że zupełnie nie czujesz się na siłach to w ogóle nie ma o czym mówić. Położenie styropianu jak masz gilotynę to pikuś. Trzeba pamiętać tylko o paru naczelnych zasadach i tyle. Od razu mówię, że sam nie dasz rady... dwie osoby już pójdzie, ale przy kładzeniu kleju i siatki 3 osoby to mus, żeby robota szła. Głupie mieszanie kleju co chwilę jest czasochłonne, dlatego też bez porządnego mieszadła nie podchodź do tematu ;) Sam przerabiałem ten temat w październiku, więc powodzenia! Zastanów się również czy maj to dobra pora, bo jeśli będzie ciepło/upalnie to bez siatki na rusztowaniu się nie obejdzie. Lepiej wtedy działać w pochmurny dzień gdzie nie jest zbyt gorąco. Przy drugiej warstwie kleju weź sobie do pomocy kogoś, kto ma wprawę w zaciąganiu kleju, gładzi itp. ponieważ inaczej może być nieciekawie :D
odpowiedz
mchrol  
Data dodania: 2018-01-24 13:59:50
No wlasnie. Jakas pomoc by sie znalazla ale czy przez caly czas ? Najbardziej newralgiczne byloby wlasnie klejenie siatki. Co do mieszadla - kupilem ostatnio takie G z Castoramy za 5 zl, mowie sobie przeciez to tylko na jeden raz . Wlozylem do wiadra zeby troche tynku wymieszac i zostal sam kikut :)
odpowiedz
Odpowiedź do cool_dude
Data dodania: 2018-01-24 13:32:34
Ja bym się nie zabierał. Mimo iż sam pracuje na budowie 15lat i elewacje robiłem już sobie na małym budynku sam. Potrzeba doświadczenia i raz jeszcze doświadczenia. Pewnie dasz radę, ale jak to będzie wyglądało i ile czasu zajmie to inna sprawa.... Dobra ekipa to w tydzień domek zrobi na błysk wszędzie kąty, piony i poziomy idealnie.... Skalkuluj - nie opłaca się. Koszt robocizny to 40-50zl za m2
odpowiedz
mchrol  
Data dodania: 2018-01-24 13:57:23
Kurcze , powiedz to moim potencjalnym wykonawcom,ktorzy krzycza 160 zl netto za metr.;( Niby te same materialy ,ale za boniowanie i pare gzymsow 6tys? ) dodatkowo. Wiem, jest to ogromne wyzwanie ale kurcze, na czyms musze zaoszczedzic w koncu
odpowiedz
Odpowiedź do bryzatrzy
miodokwiaty-k1
Data dodania: 2018-01-24 17:08:17
My płaciliśmy 36zł/m2 do stanu siatka na kleju. Materiał nasz. Jak pytałam ile za gotową elewację (z tynkiem, bez gzymsów, ich materiał, styro 15cm austrotherm) to 120zł/m2.
odpowiedz
Odpowiedź do mchrol
Data dodania: 2018-01-25 08:49:49
no to nieźle, mam pod samym Krakowem 2 wykonawców jeden 45zl m2 drugi pewnie powie jeszcze mniej... materiał kupuje z hurtowni swisspor, styropian 032 pasywny 15cm wychodzi po 30zl/m2 wiadomo do tego siatka klej i tynk, akcesoria... wychodzi max 130zl /m2 z drogą robocizna I bardzo dobrym materiałem w moim przypadku bynajmniej... Styropian jeszcze mógłbym sam się pokusić położyć to prosta robota, ale tynkowanie to już trzeba miec doświadczenie i wyprawę... Lepiej zamów teraz materiał prosto od producenta teraz nie jest drogo i e ten sposób można dużo zaoszczędzić i łatwo ;) Cena styropianu teraz jest o 30% mniejsza jak w sezonie i jeszcze jak bierzesz na cały dom od prod to transport i rozładunek gratis i rabacik 10% da...
odpowiedz
Odpowiedź do mchrol
Data dodania: 2018-01-25 10:59:25
Z tymi idealnie to bym się nie rozpędzał... jak się nie wparuje codziennie na budowę to ekipy - niezależnie czy drogie, czy tanie potrafią odstawić taką fuszerkę, że głowa mała. Ładnie wygląda na sam koniec, bo wszystkie niedoróbki mostki itd zakryją siatką, klejem i tynkiem ;) Robiłem całe ocieplenie z teściem i do pomocy przy kładzeniu siatki i kleju wziąłem osobę z rodziny, która ogarnia temat. Kierownik budowy stwierdził, że pełna profeska wyszła :) Wychodzę z założenia, że przy budowie nie można się spieszyć. Jeśli czas jakoś strasznie nie goni to lepiej robić dłużej i ze spokojem wszystko dopieścić, a dodatkowo mieć satysfakcję i kasiorę w kieszeni :) Nie każdy ma sakwę pieniędzy na budowę.
odpowiedz
Odpowiedź do bryzatrzy
Data dodania: 2018-01-25 12:12:22
mostki musisz pilnować przy każdej ekipie wiadomo, nie jest to trudne do kontroli... a tynków w życiu nie zrobisz tak ładnie jak facet który robi to zawodowo, poprostu nie potrafisz taka prawda.... trzeba mieć doświadczenie...
odpowiedz
Odpowiedź do cool_dude
mchrol  
Data dodania: 2018-01-25 15:35:53
tynkow paca nie poloze rowno. to jest pewne i racja. Chodzi mi bardziej o tynki natryskowe. Nie warto o tym pomyslec przy wykonywaniu samodzielnie?
odpowiedz
Odpowiedź do bryzatrzy
Data dodania: 2018-01-24 18:32:28
My, jak się pewnie domyślasz, robiliśmy sami :) jest to spokojnie do zrobienia. Jednał fakt, ze przydałyby się przynajmniej dwie osoby. O ile na dole to luz, o tyle jak zaczniesz robić z rusztowania, to bez pomocnika strasznie się nalatasz. My robiliśmy tak - Mąż stał na rusztowaniu, mierzył i przyklejał a ja ucinałam i nosiłam mu styro. Klej zazwyczaj rozrabiał sam. A potem kołkowanie, zaciaganie siatka czy tynkowanie, to robił już całkiem sam praktycznie. Musisz się liczyć z tym, ze potrwa to długo ale moim zdaniem warto. Bo nie jest to tania robota. Także polecam :) dasz rade! Jakby co, to służę wszelkimi informacjami :) pisz PW i wszystko Ci dokładnie opisze, jak robiliśmy :) będzie dobrze :) A co do wyglądu? My tez robiliśmy pierwszy raz i wyszło super :) lepiej niż niektóre ekipy :) bo nie mamy żadnych prześwitów w tynku :)
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-24 18:43:24
mąż robił z moją pomocą
nie taki diabeł straszny jak go malują, nie wiem jak z tynkiem ale ocieplenie to pikuś, mi ta praca się bardzo podobała, nic trudnego ani wymagającego, jedynie obróbka przy oknach wymaga większego skupienia, kupiliśmy styropian z frezem żeby w razie naszych błędów zniwelować mostki, gruntowanie ściany i uszczelnienie pianką wszystkich szczelin to podstawa, nam też doradzono żeby nie kleić na zwykły klej a na piankę, szybciej wiąże i lepiej trzyma a na tak niski budynek nie trzeba kołkować, żadne orkany Fryderyki itp nam nie straszne. Mąż potem sam tarował styropian i naklejał siatkę i robił to po pracy a pracuje na dwóch etatach także uwierz że możesz, jedyna wada to taka ze na razie zajęło mu to 5 m-cy i jeszcze wiosną trochę podłubie przy szczycie. A kasa pójdzie na tynki wewnętrzne bo te będą maszynowe, mąż próbował kłaść gładź sam ale nie ma do tego drygu.
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-25 12:08:49
no właśnie 5mcy do tego na drozszym niż trzeba materiale... każda dobra ekipa zrobi z takim samym efektem na styropian bez freza I na zwykłym dużo tańszym od pianki kleju... czy to taka oszczędność sami oceńcie, jeśli chodzi o czas to na pewno jest to strata i to duża...
odpowiedz
Odpowiedź do kasiazwarmii
mchrol  
Data dodania: 2018-01-24 20:24:10
Dzieki za porady . Wiele dla mnie znacza. Oczywiscie jest jeszcze wiele innych klopotow do rozwiazania, takich jak : ocieplic plyte balkonowa? Jak ocieplic w miejscu kaset od rolet zew. Mysle, ze jeszcze jest czas ale wolalbym jak najlepiej sie przygotowac.
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-25 09:43:53
Ruszaj sam z tematem. Najgorszy bedzie tynk.
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-25 13:06:26
Robiliśmy sami i uważam, że było warto. Oczywiście na początku przyszedł mój kumpel, który ma firmę budowlaną i pokazał nam wszystko, a potem Pinokio szedł już sam :) Najgorsze oczywiście to zaciąganie siatki trzeba "mieć rękę" powodzenia :))))
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-25 19:04:17
Mój Mąż też robił sam i spokojnie da radę to zrobić samemu, rzadko miał jakąś pomoc. Z pomocą poszłoby szybciej. Najpierw naoglądaliśmy się filmików na yotube, poczytaliśmy cały internet i do dzieła :) Mąż robił to 2x, w pierwszym domu i teraz w tym obecnym domu. I to po pracy po 2-3h i to nie w każdy dzień. Chęci i sprawność fizyczna wystarczą :)
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-25 21:58:40
Oczywiście, dacie radę! Jak my 😊
odpowiedz
mchrol  
Data dodania: 2018-01-28 22:54:26
Jakies wskazowki?
odpowiedz
Odpowiedź do nygus400
Data dodania: 2018-01-27 21:07:58
My też sami ruszamy maj, czerwiec
odpowiedz
mchrol  
Data dodania: 2018-02-03 23:42:23
a czy u kogos z Was sa rolety nascienne? ( schowane w warstwie ocieplenia)
odpowiedz
tomek85  
Data dodania: 2018-06-02 18:57:24
U mnie pod wroclawiem biora 40 bez tynkow polozenie styro siatka kleje. Na gotowo 55 ale nie wiem czy ceny te obowiozuja nadal, poniewaz idzie wszystko powoli w gore.
odpowiedz

Schody strychowe / ogrzewanie na poddaszu

Blog:  mchrol
Data dodania: 2018-01-19
wyślij wiadomość

Wczoraj panowie „regipsiarze” zamontowali schody strychowe FAKRO LWK PLUS 70x100 + LXL. Ciezko bylo dobrac miejsce schodow ale juz na etapie montazu podlogi z OSB na strychu przygotowalismy miejsce odpowiednie. Wzielismy tez pod uwage, sposob otwierania i odstepy miedzy jetkami. Wyszly dwa miejsca , korytarz albo przyszly pokoj corki. Z oczywistych wzgledow wybralismy korytarz. Ciekawie wyszla rowniez wysokosc zabudowy przyszlych  sufitow.Wychodzi , ze wysokosc na poddaszu wyniesie 2.70m czyli dokladnie tyle samo co na parterze. 

Prace wra a Nasz elektryk leci w czlona. Obiecal, ze zmontuje finalnie rozdzielnice zaraz na poczatku Stycznia. Styczen powoli sie konczy a po nich ani sladu. . . Piec gazowy chodzi na przedluzaczu 

Dzisiaj , po trzech tygodniach od wylania posadzek na poddaszu odkrecilismy zawor na rozdzielaczu, zmniejszajac krzywa grzewcza i temperature na dole. Poki co piec steruje jakby jednym obiegiem tylko, wiec nie chcielismy zbyt mocno na poczatek rozgrzewac posadzek na gorze. Zobaczymy czy wszystko dobrze wyszlo i po paru dniach sprawdzimy czy podloga na poddaszu sie nagrzewa. 


5Komentarze
dirkbud  
Data dodania: 2018-01-19 11:19:06
Jaki koszt takich schodów? Czy są z ociepleniem czy bez? Pozdrawiam
odpowiedz
mchrol  
Data dodania: 2018-01-19 15:12:02
Wybralismy z allegro schody. Cena to 594 plus akcesoria ( listwy przykrywajace klape schodow oraz srubunek do stabilizacji komory podczas montazu)
odpowiedz
Odpowiedź do dirkbud
mchrol  
Data dodania: 2018-01-19 17:21:17
A jesli chodzo o ocieplenie to zrezygnowalem z uwagi na to, ze w dzien montazu, Panowie dopsikali piana jeszcze procz strychu, caly strop pod przyszla zabudowa z plyt GK
odpowiedz
Odpowiedź do dirkbud
morgun  
Data dodania: 2018-01-29 15:28:48
A strych będzie ocieplany? Ja właśnie będę wybierać z pewnością schody ocieplone przynajmniej kawałkiem styropianu.
odpowiedz
Odpowiedź do mchrol
mchrol  
Data dodania: 2018-01-30 09:24:10
Tak , dach zapianowalismy po sama gore oraz podloge strychu od spodu takze.
odpowiedz
Odpowiedź do morgun

Duze zuzycie gazu

Blog:  mchrol
Data dodania: 2018-01-14
wyślij wiadomość

Czy mieliscie w swoich domach podobne zuzycie gazu zaraz po uruchomieniu pieca gazowego?

Dom z poddaszem uzytkowym. Niezamieszkany, temperatura 24/h 15 stopni ustawiona. Pwierzchnia calkowita  po podlogach  200m2 , wraz z ogrzewanym garazem i kotlownia na plycie grzewczej spalil mi przez 3 dni od uruchomienia pieca gazowego 70m3. Zdaje sobie sprawe ,ze pierwsze uruchomienie pieca jest spalanie spore ale to duzo. Mam sie zaczac martwic? Jak tak dalej pojdzie to w miesiacu wyjdzie okolo 700 m3 gaz

od 11 stycznia do dzis ponad 120 m3gazu. Krzywa ustawiona na 1.4. 

22Komentarze
Data dodania: 2018-01-14 20:53:04
Nawet nie strasz.. Ja jeszcze nie sprawdzałam zużycia a grzejemy od 20 grudnia.. Jutro pójdę zobaczyć na licznik..
odpowiedz
mchrol  
Data dodania: 2018-01-14 21:10:35
daj znac czy nie wysadziles licznika ale spisz przed tym jego stan:)
odpowiedz
Odpowiedź do roleksik
Data dodania: 2018-01-15 17:39:31
U mnie 438 m3.. od 20 grudnia do dzisiaj.. w tym wygrzewanie posadzek. temp 17 st ustawiona, ale często i długo wietrzone bo tynki jeszcze schną.. mam nadzieję, że w następnym miesiącu będzie lepiej bo zbankrutujemy :/
odpowiedz
Odpowiedź do mchrol
Data dodania: 2018-01-14 21:51:16
U nas 420m3 za ponad 2 miesiące. Na piecu 24-25 stopni. Powierzchnia podłogi 220m2
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-14 22:22:46
Po wykonaniu posadzek nie grzaliśmy przez prawie 4 tygodnie i wystartowaliśmy z temp 6*C do 21* i wyszło ok. 270m^3 (2 tyg grzania). Oczywiście te 21*C były uzyskane po 2-3 dniach ale reszta czasu to utrzymywanie temp 21*C.
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-14 22:23:12
U nas średnie spalanie gazu przy 160m^2 (z garażem) przy temp w domu 21*C to średnio 10m^3. Mamy nieocieplony strop więc wszystko ucieka do góry na nieużytkowe poddasze.
odpowiedz
mchrol  
Data dodania: 2018-01-15 08:17:22
Czyli rozbieznosci sa generalnie spore. Mysmy wystartowali z grzaniem tylko plyty na parterze z uwagi na to, ze posadzki byly niedawno kladzione i okna na gorze sa uchylone zeby dalej wietrzyc po tynkach. Licze na mniejsze zuzycie jak pozamykamy okna a wietrzenie bedzie juz mniej intensywne, okna juz rzadziej otwierane oraz po uruchomieniu ogrzewania podlogowego na poddaszu. Niestety do domu wroce jak skonczy sie okres grzewczy , wiec nawet nie mam mozliwosci jakiejkolwiek regulacji :( No nic , zamierzam poczekac jeszcze , niech minie pelny miesiac.
odpowiedz
mchrol  
Data dodania: 2018-01-15 09:08:27
Dodam jeszcze bardzo wazna kwestie. Budynek nieocieplony z zewnatrz. Gole sciany
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-15 09:33:19
Niestety jest zima, podłóg macie dużo, także zużycie będzie spore. Każdy piec przy rozruchu ma w pierwszej kolejności wygrzewanie posadzek. U nas przy uruchomieniu we wrześniu temperatura przy wygrzewaniu podłogówki była w domu tak wysoka, że nie dało się stać na posadzce, a w domu była sauna, dosłownie. Wygrzewaliśmy tylko 2 tygodnie (na piecu jest 30dni, ale się wkurzyliśmy i to po prostu wyłączyliśmy), rachunek przyszedł w granicach 420zł, także sporo.
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-15 12:11:49
Wygrzewanie domu jest drogie. U nas co prawda pompa a nie gaz i rachunek zawierał również pracę całego sprzętu przy wykończeniówce gdzie ekipa sobie dogrzewała rogi opalarką. Całościowo za 1,5 miesiąca wygrzewania plus prąd do pracy i oświetlenia zapłaciłam 1600zł.
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-15 12:38:09
Bardzo dużo. Dzwoń do instalatora, podejrzewam że to kwestia ustawień. Jaka masz ustawioną krzywą grzewczą? Ja mam na 0,4. Gaz nam podłączyli 3 grudnia i tego samego dnia startowaliśmy z grzaniem bo na Wigilię się wprowadzaliśmy. Startowaliśmy od 9 do 22 stC. do 2 stycznia wyssało 272 m3 a sporo energii poszło na zagrzanie wnętrza, sporo ciepłej wody na potrzeby sprzątania po budowie i toaletę gości których mieliśmy na Święta i Sylwestra. mam 180 m2 podłogówki
odpowiedz
mchrol  
Data dodania: 2018-01-15 13:41:21
A to nie jest tak, ze to juz automatycznie piec sie ustawia z pomoca regulatora pogodowego ?
odpowiedz
Odpowiedź do kubakatowice
Data dodania: 2018-01-15 15:05:52
Niektóre kotły maja taka funkcje, mój tez ma ale instalator powiedział ze przy automatycznej korekcie zużycie paliwa jest spore. Generalnie na podstawie wybranej krzywej i temperatury zewnętrznej kocioł sam określa temperaturę wody która wchodzi do CO
odpowiedz
Odpowiedź do mchrol
mchrol  
Data dodania: 2018-01-17 00:01:55
dzisiaj udalo sie sprawdzic ta krzywa. dodam zdjecie do posta ale ustawienia fabryczne i na nylenie na grzewczej ustawione 1.4 gdzie w menu napisane jest,zeby dla podlogowki trzymac w zakresie 0.2 do 0.8 . Na liczniku mam juz 123 m3 gazu a temperatura noc dzien na 15 stopni ustawione.
odpowiedz
Odpowiedź do kubakatowice
Data dodania: 2018-01-15 17:45:39
Myśle, ze to może być całkiem normalne. Co prawda u nas nie ma gazu ale ekpgroszek, ale sytuacja taka sama... pierwsze kilka dni ogromne zuzycie - posadzka się nagrzewala i osuszała do końca. Po kilku dniach się uspokoiło i zużycie jest Ok.
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-15 18:41:59
U nas 115m2 (dane płyty itd. znasz), w czasie uruchomienia w domu było 8 stopni przez pierwsze dwa dni zużyliśmy 33 m3, po 5 było łącznie 60m3, a po miesiącu 153m3. Na początku piec w ogóle się nie wyłączał więc raczej to normlane jednak płyta to sporo betonu do wygrzania. :)))
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-15 21:59:58
Czyli lepiej wprowadzić się po zimie ? :)
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-15 22:10:47
Nic to nie zmienia - i tak trzeba prędzej czy później budynek wygrzać ;)
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
birbi  
Data dodania: 2018-01-19 15:02:30
No wlasnie to są te dylematy... Ja miałem wszystkie terminy zgodne ze sztuką budowlaną tj. Tynki na wiosne, posadzke w czerwcu, plytki we wrzesniu, ocieplenie zewnetrzne na początku pazdziernika. Start pieca 16.10. Przez 15 dni gazu zeszlo 60m3. Wprowadziliśmy się 01.11.2014 i od tamtego czasu gaz plynie równomiernie (robię miesięczne zapisy w notatniku) :) Także przyszlym budującym radze nie spieszyć się i robić mokre prace na wiosne max w lipcu bo później wychodzą takie kwiatki :( współczuję
odpowiedz
birbi  
Data dodania: 2018-01-19 15:07:24
U mnie roczne zużycie gazu max 1000m3 Temperatury 22c-23c na dole, 20c-21c do góry. Powierzchnia posadzki 192m3 - garaz i kotlownia 30m2 no powiedzmy uzytkowych ze 150m2 :)
odpowiedz
mchrol  
Data dodania: 2018-01-19 17:19:37
U Nas po zmianie tej krzywej grzewczej na 0.4 temperatura drastycznie spadla na kotle. Z uwagi na duza bezwladnosc , odczulem dzisiaj spadek temperatury w pomieszczeniu. Dwa oczka w dol pokazuje termometr. Odpalilismy ogrzewanie na gorze i zobaczymy jak to bedzie szlo. Fajnie, ze u Was wyszlo wszystko o czasie. U nas tez tak mialo byc. Niestety , moj wykonawca z uwagi na 50 budow wzietych w jednym czasie , robil dwa dni, dwa tygodnie przerwy i tak od marca do pazdziernika. Sam dach robil ten sam wykonawca przez ponazd dwa miesiace ! Wiec kwiatki moga wychodzic bo ladnie to brzmi dla mnie:)) Byle nie bylo tragedii
odpowiedz
Odpowiedź do birbi
Data dodania: 2018-01-19 18:55:40
U nas w ciągu tygodnia poszło 50m^3 gazu przy zadanych 10,5*C w domu. Tylko, że my nie mamy jeszcze wyłożonej wełny na stropie i całe ciepło spiernicza na nieużytkowe poddasze. Jeszcze z tydzień i będziemy mieć w pełni ocieplony strop to liczę na gwałtowne zmiany ;)
odpowiedz
Odpowiedź do mchrol

Hydraulika - etap 2

Blog:  mchrol
Data dodania: 2018-01-06
wyślij wiadomość

Hydraulika/Ogrzewanie 

Jestesmy po podpisaniu umowy z gazownia , czekamy na zapelnienie instalacji, probe cisnienia i mozna bedzie odpalac ogrzewanie w domu. Lepiej pozno niz wcale. Na ten czas , zostaly wykonane nastepujace prace.

  1. Ogrzewanie podlogowe parteru - zdecydowalismy sie na zrobienie ogrzewania w plycie fundamentowej. 
  2. Ogrzewanie podlogowe poddasza , KAN-therm rury, dodatkowo jeden grzejnik w lazience. 
  3. Montaz pionow kanalizacyjnych z poddasza na parter.  
  4. Doprowadzenie wody do lazienki, do rozdzielacza ktory usytuowalismy w garderobie, woda ciepla do pralni rowniez. 
  5. Rozdzielacze 7 obiegow na poddasze, 11 obiegow na parter 
  6. Grzejnik drabinkowy Dalis 500/1200
  7. Stelaze Grohe 2x, oraz Stelaz pod bidet. 
  8. Wykonanie podlaczen, wylozenie styropianu oraz ekranu pod rury ogrzewania podlogowego. 
Kotlownia - 
Montaz rozdzielacza, rury doprowoadzajcegj gaz w budynku do pieca, montaz kominow spalinowych , 
Piec - VIESSMANN, VITODENS 200-W 19kW , sterownik VITOTRONIC 200 H02B, Zewnetrzny czujnik temperatury, pompa obiegowa, zbiornik C.W.U Vitocell 100-W CUG-A 150 litrow, 

Pozostalo na dalszy okres wykonanie : 
Filtr wodny, uzdatniacz, doprowadzenie wody w srodku, Sterowniki i termostaty, silowniki do rozdzielaczy. 


2Komentarze
agadaro  
Data dodania: 2018-01-06 18:35:18
Bardzo fajnie w końcu będziecie mieli cieplutko ☺
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-07 20:49:36
Fajnie :)) dobrze, że zima łagodna w tym roku. U nas od miesiąca ciepło i decydowanie lepiej się pracuje!
odpowiedz
mchrol
ranga - mojabudowa.pl elita
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 80062
Komentarzy: 333
Obserwują: 51
On-line: 9
Wpisów: 78 Galeria zdjęć: 327
Projekt DOM W WISTERIACH 6
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Zieleniewo/morzyczyn
ETAP BUDOWY - III - Piętro/Poddasze
ARCHIWUM WPISÓW
2019 luty
2018 sierpień
2018 lipiec
2018 czerwiec
2018 maj
2018 kwiecień
2018 marzec
2018 luty
2018 styczeń
2017 grudzień
2017 listopad
2017 październik
2017 wrzesień
2017 sierpień
2017 lipiec
2017 czerwiec
2017 maj
2017 kwiecień
2017 styczeń
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Inne blogi dla projektu DOM W WISTERIACH 6:
mackarin.mojabudowa.pl - wpisów: 34
kasiula.mojabudowa.pl - wpisów: 34
kasiatomeknml.mojabudowa.pl - wpisów: 34
julkamit.mojabudowa.pl - wpisów: 34
irmina.mojabudowa.pl - wpisów: 34
ewaitomek.mojabudowa.pl - wpisów: 34
chmielsony.mojabudowa.pl - wpisów: 34
bsiwyh.mojabudowa.pl - wpisów: 34
lordaccipiter.mojabudowa.pl - wpisów: 33
kris1126.mojabudowa.pl - wpisów: 33
justynaleszek.mojabudowa.pl - wpisów: 33
barber.mojabudowa.pl - wpisów: 33
albatros.mojabudowa.pl - wpisów: 33
wadus.mojabudowa.pl - wpisów: 32
stal29.mojabudowa.pl - wpisów: 32
ognistyk.mojabudowa.pl - wpisów: 32
marzenie2.mojabudowa.pl - wpisów: 32
majk.mojabudowa.pl - wpisów: 32
lukwic.mojabudowa.pl - wpisów: 32
fraszka.mojabudowa.pl - wpisów: 32
aciagilbert.mojabudowa.pl - wpisów: 32
yogiii87.mojabudowa.pl - wpisów: 31
tomciotulipan.mojabudowa.pl - wpisów: 31
smigly123.mojabudowa.pl - wpisów: 31
paulakrzys.mojabudowa.pl - wpisów: 31
parterowy.mojabudowa.pl - wpisów: 31
naszalucerna.mojabudowa.pl - wpisów: 31
marle.mojabudowa.pl - wpisów: 31
leszek68.mojabudowa.pl - wpisów: 31
joannalukasz.mojabudowa.pl - wpisów: 31
iwag1.mojabudowa.pl - wpisów: 31
chloe.mojabudowa.pl - wpisów: 31
berki.mojabudowa.pl - wpisów: 31
sylwekb.mojabudowa.pl - wpisów: 30
stasia711.mojabudowa.pl - wpisów: 30
praktycznydom.mojabudowa.pl - wpisów: 30
praktyczny4.mojabudowa.pl - wpisów: 30
ppaattii1986.mojabudowa.pl - wpisów: 30
polmark.mojabudowa.pl - wpisów: 30
pandawidek.mojabudowa.pl - wpisów: 30
ogrzewanie.mojabudowa.pl - wpisów: 30
muchy.mojabudowa.pl - wpisów: 30
mojzkeramzytu.mojabudowa.pl - wpisów: 30
katszc.mojabudowa.pl - wpisów: 30
katarsis.mojabudowa.pl - wpisów: 30
kasia--lukasz.mojabudowa.pl - wpisów: 30
interlosik.mojabudowa.pl - wpisów: 30
ewelinaiartur.mojabudowa.pl - wpisów: 30
damianiiza.mojabudowa.pl - wpisów: 30
benedykt666.mojabudowa.pl - wpisów: 30
artur.mojabudowa.pl - wpisów: 30
winston7.mojabudowa.pl - wpisów: 29
tomblizne.mojabudowa.pl - wpisów: 29
sarnia.mojabudowa.pl - wpisów: 29
plewnia.mojabudowa.pl - wpisów: 29
modrzyk596.mojabudowa.pl - wpisów: 29
michalove.mojabudowa.pl - wpisów: 29
luffig.mojabudowa.pl - wpisów: 29
karol888.mojabudowa.pl - wpisów: 29
kapibar.mojabudowa.pl - wpisów: 29
justi88.mojabudowa.pl - wpisów: 29
johnek.mojabudowa.pl - wpisów: 29
haber.mojabudowa.pl - wpisów: 29
ffil-sniezka.mojabudowa.pl - wpisów: 29
ewelkaa.mojabudowa.pl - wpisów: 29
domlaredo.mojabudowa.pl - wpisów: 29
derekdan.mojabudowa.pl - wpisów: 29
andrzejmi.mojabudowa.pl - wpisów: 29
adadada.mojabudowa.pl - wpisów: 29
vidaron.mojabudowa.pl - wpisów: 28
pscolka862.mojabudowa.pl - wpisów: 28
przebom.mojabudowa.pl - wpisów: 28
praktyczny4a.mojabudowa.pl - wpisów: 28
nawesolo.mojabudowa.pl - wpisów: 28
nasznowydom.mojabudowa.pl - wpisów: 28
montbrecja.mojabudowa.pl - wpisów: 28
michall25.mojabudowa.pl - wpisów: 28
malpa73opo.mojabudowa.pl - wpisów: 28
justyssia87.mojabudowa.pl - wpisów: 28
gosiaq.mojabudowa.pl - wpisów: 28
anula2004.mojabudowa.pl - wpisów: 28
tanidomek.mojabudowa.pl - wpisów: 27
rozwiń
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67142
Liczba wpisów: 222810
Liczba komentarzy: 903589
Liczba zdjęć: 681140
Liczba osób online: 349
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy